Cześć Robaczki! =) Za oknem pada, wieje, słońca nie widać, więc myślę, że jest to odpowiedni moment na poruszenie dzisiejszego tematu. Z...

Skąd pozyskiwać witaminę D3 w okresie jesienno-zimowym? - Dieta wegetariańska Skąd pozyskiwać witaminę D3 w okresie jesienno-zimowym? - Dieta wegetariańska

Skąd pozyskiwać witaminę D3 w okresie jesienno-zimowym? - Dieta wegetariańska

Skąd pozyskiwać witaminę D3 w okresie jesienno-zimowym? - Dieta wegetariańska



Cześć Robaczki! =) Za oknem pada, wieje, słońca nie widać, więc myślę, że jest to odpowiedni moment na poruszenie dzisiejszego tematu. Zastanawiacie się pewnie, czemu mieszam do tego pogodę, a konkretniej brak słońca, ale o tym będzie za chwilę. :) Chciałabym po raz kolejny zwrócić uwagę na to, że zdrowe odżywianie jest niezbędne do tego aby nasze włosy mogły być w dobrej kondycji. A zatem powinniśmy odżywiać się w taki sposób, żeby zapewnić organizmowi jak najwięcej składników odżywczych, którymi poczęstują się również wygłodniałe kłaczki. :) Jedną z istotniejszych witamin jest witamina D3 i to właśnie ona będzie dzisiaj grała tu główną rolę. ^^


Jak witamina D3 wpływa na włosy?

  • Wzmacnia je
  • Hamuje wypadanie
  • Wspomaga ich wzrost
  • Nadaje zdrowy wygląd
  • Zmniejsza łamliwość
  • Uelastycznia
  • Zapobiega przedwczesnemu starzeniu


Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że jest postrzegana jako hormon, ze względu na podobne działanie. Nie powinien więc dziwić nas jej zbawienny wpływ na włosy. :) Latem nasz organizm ma bardzo ułatwione zadanie jeśli chodzi o pozyskiwanie witaminy D3, ponieważ sam potrafi ją wytworzyć. Kiedy przebywamy na słońcu, dochodzi wtedy do procesu syntezy skórnej i w ten oto sposób uzupełniamy ewentualne niedobory. Potrzebujemy na to około 15-20 minut, jednak nie powinniśmy się w tym czasie zabezpieczać kremami z filtrami UV, które mogą ograniczyć syntezę witaminy D3. :) Niestety jesienią i zimą słońce nie grzeje już tak mocno, dlatego warto rozejrzeć się za nią gdzie indziej... Ryby mogłyby być rozwiązaniem w tym przypadku, ale przejdźmy może do diety wegetariańskiej i przekonajmy się, że tak też można. =)


Nabiał



Jest chyba jednym z jej popularniejszych źródeł, dlatego warto uwzględnić go w swojej diecie. Śmietana, kaszki na mleku, czy sery - wybór jest duży, więc możemy trochę poszaleć. Co prawda nie każdy przepada za nabiałem, ale dla chcącego nie ma nic trudnego i jeśli odrobinę się pokombinuje, to można przyrządzić całkiem smaczne i pożywne jedzonko. :)


Pełne ziarno



Tutaj też mamy duże pole do popisu. Pieczywo pełnoziarniste nie tylko jest zdrowe, ale też smaczne. :) Taka bułka z ziarnami na śniadanie, będzie o wiele lepszym rozwiązaniem niż zwykły chleb. Chrupanie pestek dyni, czy słonecznika może także zastąpić nam podjadanie chipsów i na pewno wiele na tym skorzystamy, więc może już najwyższa pora zmienić niezdrowe nawyki żywieniowe i zrezygnować ze śmieciowego jedzenia? ^^


Bakalie



Różne rodzaje orzechów, suszone śliwki, czy morele, to samo zdrowie, a także cenne źródło witaminy D3! Na dodatek takie suszone owoce sami możemy przygotować, potrzeba tylko trochę czasu, ale myślę, że warto być cierpliwym. Jeśli niekoniecznie Wam smakują, to możecie dodać je np. do musli albo do sałatki i cieszyć się wybornym smakiem oraz zdrowiem. :D


Tłuszcze roślinne



Bez obaw, nie musicie martwić się, że przybędzie Wam dodatkowych kilogramów, bo są to zdecydowanie zdrowe tłuszcze. :) Oliwa z oliwek, olej lniany, czy słonecznikowy, zawierają ogromną ilość składników odżywczych, w tym witaminę D3. Są prawdziwą bombą witaminową, a w połączeniu z sałatkami lub z innymi potrawami będą wzbogacały smak. =)


Grzyby



Zwłaszcza kurki i pieczarki. Możemy jeść smażone, w zalewie octowej, co kto lubi. Jesienią słońce nas nie ogrzeje, ale za to spacer do lasu na grzyby będzie świetnym pomysłem na spędzenie wolnego czasu. Przy okazji połączymy przyjemne z pożytecznym i być może po powrocie do domu uda się zrobić kolację z jakichś smakowitych leśnych kąsków. ;)


Owoce



Pyszne i zdrowe! Kiwi, granat, figi - one również zawierają naszą słoneczną witaminkę. Sałatki owocowe są proste w przygotowaniu i myślę, że nie ma osoby, która ich nie lubi. Jeśli jednak jesteście wybredni, to proponuję zrobić sobie sok lub koktajl owocowy. Owoce w połączeniu z mlekiem, będą jeszcze bardziej wartościowe i z powodzeniem zastąpią niezdrowe napoje. :)


Warzywa



Ich także nie mogło tutaj zabraknąć. :D Szczególnie jeśli chodzi o natkę pietruszki, soję, czy białą fasolę. Warzywa powinny królować w diecie wegetariańskiej, bo dostarczają również wiele innych witamin oraz minerałów. Można z nic wyczarować masę potraw, łączyć z różnymi nasionami lub tłuszczami roślinnymi, a także wyciskać zdrowe i pożywne soki. =)


Spirulina



Czyli inaczej algi morskie. Rybek co prawda nie jemy, ale inne morskie przekąski, czemu by nie? :) Obok nich nie można przejść obojętnie, bo oprócz tego, że są bardzo zdrowe, to dodatkowo nasz organizm z łatwością przyswaja witaminy w nich zawarte. Być może taka zielenina nie dla wszystkich wygląda apetycznie, ale myślę, że dla własnego dobra można się przełamać i skosztować od czasu do czasu tych magicznych wodorostów. ^^


Suplementy diety



Wydawałoby się, że to najłatwiejszy sposób pozyskania witaminy D3, ale w tym przypadku wegetarianie mają niestety trochę pod górkę. A dlaczego? Zazwyczaj takie suplementy można dostać w postaci kapsułek, których otoczka zawiera żelatynę wieprzową. Mało kusząca propozycja dla kogoś kto nie je mięsa, dlatego jesteśmy zmuszeni szukać tabletek, bądź kropli. Mimo tych przeciwności losu sądzę, że zawsze można znaleźć inne rozwiązanie i jakoś wybrnąć z tej bezmięsnej sytuacji. :)

Mam nadzieję, że znajdziecie tutaj coś dla siebie i że w te chłodniejszych dni, nie brakuje Wam zdrówka oraz energii do życia. =)
Buziaczki! :*

12 komentarzy:

  1. Ja pozyskuję ją z pożywienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimą chyba tylko ta opcja nam została. ^^

      Usuń
  2. Dobrze, że piszesz o tak istotnej kwestii. Bardzo wielu europejczyków cierpi na brak tej witaminy.
    Pomimo, że moja dieta jest optymalna, wg. niektorych jem bardzo zdrowo- ja zawsze widzę co mogłabym jeszcze poprawić:) to w zimowych miesiącach brakuje mi tej witaminy. Naprawdę ciężko jest pozyskać odpowiednia ilość z pożywienia roślinnego. Więc zawsze w zimniejszych miesiącach suplementuję. Stosuje kroplę i mogę z czystym sumieniem polecić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, dlatego zdrowa dieta, to podstawa. :)

      Usuń
  3. Dobrze wiedzieć, kiedyś brałam spirulinę w tabletkach :)

    Kochana mogłabyś poklikać w linki w poście :
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/11/shein-azurowy-sweterek-i-bluzeczka-z.html
    Z góry bardzo dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe informacje. Ja mam zakaz nabiału dlatego staram się jeść sporo owoców min. Kiwi które uwielbiam a także często sięgam po pieczywo pełnoziarniste :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio biorę witaminę D w tabletkach i nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale włosy po jakichś 2 tygodniach dużo mniej wypadają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem możliwe, że to jej zasługa. ;)

      Usuń
  6. Ze względu, że jestem osoba trenującą - szczególnie potrzebuje tej witaminy. http://www.jestemfit.pl/artykuly/trening/trenujesz-przyjmuj-witaminy Latem spokojnie starcza słońce, ale zimą w pożywieniu jest jej jednak trochę mało, dlatego sięgam po suplementy. na pewno znajdą się też suplementy z tą witaminą odpowiednie dla wegetarian, brałam kiedyś witaminę C bez żelatynowej powłoki, albo nawet istnieje w kropelkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio właśnie znalazłam wegańską witaminkę D i przymierzam się do zakupu. :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze i za czas, który poświęcacie na czytanie mojego bloga. :)

Nowszy post Strona główna Starszy post