Cześć Kochani! =) Nie wiem, jak Wy, ale ja jestem wielką zwolenniczką naturalnej pielęgnacji włosów, dlatego co jakiś czas pojawiają si...

Rumianek sposobem na ukojenie skóry głowy i zdrowe włosy Rumianek sposobem na ukojenie skóry głowy i zdrowe włosy

Rumianek sposobem na ukojenie skóry głowy i zdrowe włosy

Rumianek sposobem na ukojenie skóry głowy i zdrowe włosy



Cześć Kochani! =) Nie wiem, jak Wy, ale ja jestem wielką zwolenniczką naturalnej pielęgnacji włosów, dlatego co jakiś czas pojawiają się tutaj tego typu posty. :) Fakt, że dzisiaj w drogeriach mamy przeogromny wybór kosmetyków, ale jednak to co dała nam natura, to prawdziwy skarb. O rumianku jeszcze u mnie nie było i myślę, że warto o nim wspomnieć. Jeśli chcecie poczytać o innych ziółkach, to wcześniej pisałam również o pokrzywie, łopianie i skrzypie polnym. No dobra, ale co z tym rumiankiem? Tradycyjnie pozwolę sobie zacząć od włosów. :)


Wpływ rumianku na włosy:

  • Chroni włosy przed czynnikami zewnętrznymi (promieniowaniem UV, mrozem i suchym powietrzem)
  • Wzmacnia i odżywia cebulki włosowe
  • Zapobiega wypadaniu
  • Jest pomocny w leczeniu łupieżu
  • Stabilizuje wydzielanie sebum
  • Łagodzi stany zapalne i podrażnienia
  • Ma działanie przeciwbakteryjne
  • Rozjaśnia włosy
  • Nadaje im blask i miękkość
  • Dzięki niemu zyskują elastyczność
  • Sprawia, że są zdrowe i pielęgnuje je


Rumianek jest chyba głownie znany ze swoich właściwości rozjaśniających, jeśli chodzi o włosy. Nazwałabym go nawet takim naturalnym rozjaśniaczem. :) Warto również zwrócić uwagę na jego inne cenne właściwości, takie jak łagodzenie podrażnień, czy zwalczanie łupieżu. Myślę, że osoby, które borykają się z takimi problemami i ich skóra głowy nie jest w najlepszym stanie powinny poświęcić chwilę czasu na zapoznanie się z nim. Dodam jeszcze, że w przypadkach chorób skórnych jest nawet zalecany do stosowania. Oprócz tego, chroni nasze włosy przed promieniowaniem UV, dlatego dobrze sobie o nim przypomnieć latem, kiedy męczą nas te straszliwe upały i biedne kłaczki są bardziej narażone na słońcu. ;)


Co kryje w sobie rumianek?

  • Witaminę A
  • Witaminę C
  • Witaminę D
  • Witaminę E
  • Witaminę K
  • Tiaminę
  • Ryboflawinę
  • Niacynę
  • Witaminę B6
  • Witaminę B12
  • Kwas foliowy
  • Kwas pantotenowy
  • Cholinę
  • Wapń
  • Żelazo
  • Magnez
  • Fosfor
  • Potas
  • Sód
  • Cynk
  • Miedź
  • Mangan
  • Selen
  • Fluor
  • Lipidy


Rumianek już w starożytności był ceniony za swoje zdrowotne właściwości i chyba nie bez powodu, bo mamy tutaj masę witamin. Kiedyś nie pomyślałabym o tym, że takie ziółko może być przydatne w pielęgnacji włosów, ale jednak włosomania, to nie tylko obsesja na punkcie włosów, ale także zdobywanie cennej wiedzy. Jeśli Wasze włosy nigdy nie miały bliższego spotkania z rumiankiem, to chyba najwyższy czas to zmienić. Oczywiście nie chcę nikogo zmuszać, ale jeżeli coś ma pomóc, to czemu nie?  Sami zresztą zdecydujecie, czy warto zaryzykować i spróbować. =) 


Jak stosować rumianek?

Jeśli chcecie aby Wasza pielęgnacja była w stu procentach naturalna, to polecam zrobić sobie płukankę z rumianku, zastosować olejek, a jeśli macie zdolności, to może uda Wam się nawet szampon własnej roboty. ;) Pamiętajcie jednak, że rumianek może wysuszyć nasze włosy, dlatego jeśli zaczniemy go stosować, to nie możemy zapomnieć o ich odpowiednim odżywieniu (maski, odżywki, olejowanie). Wcześniej wspomniałam również, że ma on właściwości rozjaśniające, więc nie koniecznie będzie odpowiadał dziewczynom o ciemnych włosach. No chyba, że chcecie nieco zmienić swój kolor, to jak najbardziej. :) Nie myślcie tylko, że skoro rumianek rozjaśnia, to po jego stosowaniu będziecie od razu wyglądać, jak po wizycie u fryzjera, ale regularne stosowanie na pewno da efekty i możecie zyskać dzięki niemu naturalne refleksy. Rumianek może być też stosowany od wewnątrz w postaci herbatki, dzięki której dostarczycie organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, co również przełoży się na poprawę stanu naszej czupryny i zyskamy na zdrowiu. Istnieje prawdopodobieństwo, że nie każdy będzie chciał się bawić w wyżej wymienione czynności i wtedy możecie sięgnąć po gotowe produkty z drogerii, czy apteki. Myślę, że nie brakuje tam szamponów z rumiankiem, odżywek, suplementów, itd. Ze swojej strony zachęcam Was jednak do spróbowania tych naturalnych metod, bo w końcu naturalne sposoby na poprawienie urody są najkorzystniejsze dla naszych włosów. =)

Próbowałyście już kiedyś rumiankowych kuracji?
Dajcie znać, czy Wasze włosy się z nim polubiły. =)
Buziaczki! :*

10 komentarzy:

  1. Myślę trochę, by wykorzystać go do rozjaśniania włosów....

    OdpowiedzUsuń
  2. No i dzięki tobie nowych rzeczy się dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zawsze sie bałam ze rumianek mi rozjasni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też unikam rozjaśniania, ale myślę, że blondynki będą zadowolone. =)

      Usuń
  4. Ja nie raz robię kurację rozjaśniającą włosy ale z rumianku rzymskiego :) Lubie bardzo rumianek

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam sobie płukanki z rumianku, niestety nie zauważyłam u siebie jakichś dobrych efektów więc zaprzestałam :)
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pije herbate rumiankowa,lae o niej ostatnio zapomnialam,zrobilam sobie kiedys plukanke,ale jakos mnie nie porwala ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Płukanki jeszcze nie robiłam, za to lubię przecierać twarz rumiankiem oraz pić napary z rumianku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze i za czas, który poświęcacie na czytanie mojego bloga. :)

Nowszy post Strona główna Starszy post